Olemme koonneet tähän muutamia usein kysyttyjä kysymyksiä ja niihin vastauksia. Mikäli et löydä alla olevista kohdista vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Parhaiten saat meidät kiinni puhelimitse p. 0456029101. Puhelin avoinna: Maanantai, keskiviikko-perjantai klo 10.00 -15.00

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Onko tilauksen tekeminen turvallista verkossa?
Onko kaupassanne käytössä SSl yhteys?

Verkkokaupassamme on käytössä SSL- yhteys, joka suojaa tietokoneesi ja kauppamme välisen yhteyden.

Tilaamiseen liittyvät kysymykset
Mistä voin ostaa tuotteitanne?

Meillä ei ole jälleenmyyjiä. Voit tilata tuotteitamme ainoastaan verkkokaupastamme tai tulla ostoksille myymäläämme Espooseen (avataan jossain vaiheessa vuonna 2019).

Voinko yhdistää kaksi tilausta yhdeksi?

Tilausten yhdistäminen ja muuttaminen ostostapahtuman jälkeen ei ole mahdollista. Et siis voi yhdistää olemassa olevaa tilausta ja uutta tilausta yhdeksi tilaukseksi. Näin toimien emme sekoita varastoa ja säästämme liikenevän ajan tilausten matkaan saattamiseen.

Voinko muuttaa tilaustani?

Tarkistathan tilauksesi huolellisesti ennen tilauksen lähettämistä, sillä tilauksen muuttaminen ei ole mahdollista  ostostapahtuman jälkeen.

Mikäli huomaat virheen osoitetiedoissasi, puhelinnumerossasi tai sähköpostiosoitteessasi ota yhteys asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. 

Miten teen tilauksen verkkokaupassa?

Mene valitsemasi tuotteen kohtaalle. Valitse koko ja mahdollinen kuosi jonka jälkeen paina “lisää ostoskoriin” nappia. 

Tee sama muille mahdollisille haluamillesi tuotteille.

Sivun yläreunassa on ostoskori. Vie hiiri ostoskori sanan päälle ja klikkaa hiirellä. Näin pääset ostoskoriin. Ostoskorissa voit poistaa tuotteita tai vaihtaa niiden kappalemäärää.

Kun kaikki tuotteet ovat niin kuin haluat, paina “Siirry kassalle”.

Täytä laskutustiedot ja tarkista vielä että tuotteet mitä haluat tilata näkyvät oikein.

Valitse haluamasi toimitus

Valitse haluamasi maksutapa.

Valitse lähetä tilaus 

Mikäli kohtaat ongelman tilausta tehdessäsi, eikä näistä ohjeista ole apua, ota yhteys asiakaspalveluun. Autamme sinua parhaamme mukaan.

voiko tuotteita tilata lahjaksi?

Voit tilata tuotteita lahjaksi täyttämällä kassa sivulla laskutustietoihin omat tietosi ja klikkaamalla ruutua “toimitus eri osoitteeseen” Tämän jälkeen pystyt syöttämään lahjan saajan tiedot. Suosittelemme että ilmoitat lahjansaajalle tehneesi tilauksen, jotta hän osaa odottaa saapumisilmoitusta.

Miten voin maksaa tilauksen?

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Materiaalit ja valmistus
Mistä Materiaalit tulevat?

Käytämme tuotteissamme tarkoin valittuja kankaita.

Kuviolliset trikoot, resorit ja tarvikkeet tulevat EU:n alueelta. Yksiväriset trikoot ja resorit tulevat Suomesta. Tuotemerkit ja kokolaput tulevat Suomesta. Lankoina käytämme Coatsin lankoja.

Missä tuotteet valmistetaan?

Tuotteet on suunniteltu, kaavoitettu, sarjottu ja mallikappaleet tehty Suomessa. Kankaat leikataan, tuotteet ommellaan ja pakataan Suomessa. Meillä on pari ihanaa luottoompelijaa, jotka valmistavat tuotteitamme omissa toimipisteissään. Olemme tehneet heidän kanssa yhteistyötä useamman vuoden. Osa tuotteista valmistetaan omassa toimipisteessämme.

Koon valinta
millainen on Pipon koko?

Mittaa lapsesi päänympärys ja valitse sitä lähinnä oleva koko. Mikäli saat kahden koon välistä, niin valitse isompi koko. Esim päänympärys on 52,2 cm valitse koko 52.

Koon istuvuuteen vaikuttaa aina materiaali, päänmuoto ja se minkälaisesta istuvuudesta pitää.

Kokoa 50 voi käyttää jo jos päänympärys on 48cm. Kokoa 52 voi käyttää jo jos päänympärys on 50. Silloin pipo vielä vähän pyörii päässä, mutta istuu silti jo niin ettei ole koko ajan silmillä. 

Osalle 54 koon päistä istuu myös koon 52 pipo. Pipo on silloin jämäkämpi ja lyhyempi päälaelta. Mikäli pidät löysemmästä piposta, niin sinun täytyy valita päänympärystä vastaava koko. 

Millainen on Viitan koko?

Viitan mitta olkapäältä helmaan on cm . Viitassa on kuminauha kainalon alapuolella. Viittaa voi käyttää n. 2 vuotiaasta lähtien aikuisen valvonnan alla. Lapsen ruumiinrakenteesta riippuu kuinka kauan viittaa voi käyttää. Suht sopusuhtaiselle lapselle viitta saattaa istua vielä 10- vuotiaanakin. Luonnollisesti viitta “lyhenee” lapsen kasvaessa, mutta se ei estä käyttöä.

voinko saada apua puhelimitse koon valintaan?

Asiakaspalvelu auttaa sinua miellellään kaikissa kokoon ja tuotteisiin liittyvissä kysymyksissä. Pohditaan yhdessä. Soita p. 0456029101

Toimitus
Mikä on tilauksen toimitusaika?

Toimitusaika on 0-8 arkipäivää valitsemastasi toimitustavasta riippuen. Näet valittavissa olevat toimitustavat ja niiden toimitusajat (yhteenlaskettu käsittely- ja kuljetusaika) kassa- sivulla.

Kuinka kauan lähetys on noudettavissa?

DB Shenker säilyttää lähetystä 14 vuorokautta noutopisteissään. 

Posti säilyttää paketteja 7 vuorokautta noutopisteissään.

Tämän jälkeen noutamattomat paketit/lähetykset palautuvat takaisin lähettäjälle.

Vaihto ja palautus
voinko vaihtaa tuotteen?

Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, sinun tulee palauttaa tilaamasi tuote ja tehdä kokonaan uusi tilaus haluamastasi tuotteesta. Uudesta tilauksesta veloitetaan tilauksen mukaiset toimituskulut.

onko tilaamillani tuotteilla PERUUTUSOIKEUS?

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on 14 vuorokauden peruutusoikeus tilatun tavaran vastaanottamisesta. Peruutusoikeus ei koske kankaita, eikä tilaustuotteita, jotka erikseen valmistetaan tai jota muunnellaan asiakkaan toivomusten mukaisesti.

 Tuotteiden tulee olla alkuperäisissä pakkauksissaan, täysin käyttämättömiä, hajuttomia ja ehjiä. Mukaan tulee liittää myös mahdolliset tuotteen mukana tulleet lorukortit ja tuotelaput. Tarkistamme palautuneen tuotteen kunnon ennen maksun palauttamista.  

Lue lisää peruutusoikeudesta
Toimituksessa on virhe
tilauksessa on Väärä tuote

Jos tilauksen sisältö ei ole sama kuitin/laskun kanssa ota yhteyttä 14 vrk:n kuluessa tilauksen vastaanottamisesta sähköpostitse palautus@olipakerran.fi tai asiakaspalvelumme yhteydenotto lomakkeella. 

Lähetämme sinulle sähköpostitse lisäohjeet tuotteen palauttamista varten. Väärin toimitettujen tuotteiden palautus on maksutonta.

Tilauksesta puuttuu tuote

Ota yhteyttä mahdollisimman pian asiakaspalveluumme, jotta voimme korjata asian ja lähettää sinulle puuttuvan tuotteen. Parhaiten saat meidät kiinni soittamalla.

Asiakaspalvelu p. 0456029101.  

Tuotteessa on virhe
viallinen tuote
Tuotevirheen huomatessasi ota yhteyttä 14 vrk:n kuluessa tilauksen vastaanottamisesta sähköpostitse palautus@olipakerran.fi tai asiakaspalvelumme yhteydenotto lomakkeella. 
 
Kankaiden reklamaatiot on tehtävä aina ennen pesua ja leikkaamista. Reklamaatioita ei käsitellä, jos virhe on huomattu leikkaamisen jälkeen tai se on ilmaantunut pesun aikana. Huomaathan että eri erien kankaiden leveydet saattavat vaihdella. Tuotteen kohtaalle on merkitty leveys, mikä on saatu tehtaalta ja se voi vaihdella eri erien vaihtuessa.  

Lähetämme sinulle sähköpostitse lisäohjeet tuotteen palauttamista varten. Viallisten tuotteiden palautus on maksutonta.

Asiakaspalvelu p. 0456029101

tuote on ostettu netti- tai itsepalvelukirpputorilta

Olipa kerran vaatemallistojen tuotteilla ei ole valmistajan takuuta. Mikäli tuotteella ei ole takuuta sovelletaan tavaran myynnissä mm. kuluttajansuoja- ja kauppalakia. Tuotereklamaatio on tällöin tuotteen ostajan ja myyjän välinen asia, sillä heidän välilleen on syntynyt sopimussuhde.Tuotteen valmistaja ei ole korvausvelvollinen mahdollisessa reklamaatiotilanteessa vaan virhevastuu on tuotteen myyjällä. Mikäli olet ostanut uuden tai käyteyn Olipa kerran vaatemalliston tuotteen yksityiseltä henkilöltä sovelletaan kaupassa kauppalakiaOstaessasi Olipa kerran vaatemalliston tuotteita netti- tai itsepalvelukirpputorilta, on virhevastuu myyjällä. 

Käsittelemme henkilötietoja turvallisesti. Vain alkuperäisen ostajan antamilla tiedoilla voimme ottaa reklamaation käsittelyyn ja saada selville tuotteen ikä, milloinka se on myyty ja määrittää mahdollisen korvauksen alkuperäiselle ostajalle.

Tuote on saatu lahjaksi tai tilattu toiseen osoitteeseen

Käsittelemme henkilötietoja turvallisesti. Vain alkuperäisen ostajan antamilla tiedoilla voimme ottaa reklamaation käsittelyyn. Mahdollinen rahapalautus tehdään alkuperäisen tilauksen maksutavalla. Mahdollinen uusi tuote lähetetään alkuperäiselle tilaajalle tai hänen halutessaan mikäli tuote on alunperin tilattu toiseen osoitteeseen, niin sinne.

En ole saanut viestiini vastausta
sähköpostiini ei ole vastattu, mitä voin tehdä asialle?

Sähköposteihin pyrimme vastaamaan 4 arkipäivän kuluessa. Suurperheen pyörinässä se on kuitenkin välillä haastavaa, joten jos et ole saanut 4 arkipäivän kuluessa viestiisi vastausta, ole ystävällinen ja soita meille p. 0456029101.